Grado 11°

Semanas 17 al 25 de noviembre

Actividad a desarrollar:




























___________________________________
Semanas 3 al 13 de noviembre

Actividad a desarrollar:











(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).

Seguimiento:

Hacer saber las dudas y preguntas al mail:


Finalización:

Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com


A más tardar el día viernes 13 de noviembre.

Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________

Semana 26 al 30 de octubre

Actividad a desarrollar (4h clase):













(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).

Seguimiento:

Hacer saber las dudas y preguntas al mail:


Finalización:

Terminar la socialización de tu proyecto personal en el formato que hayas escogido y enviar al mail: marielac0821@gmail.com


A más tardar el día viernes 30 de octubre.

Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________

Semana 19 al 23 de octubre

Actividad a desarrollar (4h clase):


(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).

Seguimiento:

Hacer saber las dudas y preguntas al mail:


Finalización:

Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com


A más tardar el día viernes 30 de octubre.

Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________

Semana 13 al 16 de octubre


Actividad a desarrollar (4h clase):

SPECIFIC OBJECTIVE: 
• Encourage the individual and autonomous trainings for the SABER 11 test.

ACTIVITIES

I. Look for the “cartilla KNOW NOW” you downloaded on week april 27th to 30th. (https://www.redacademica.edu.co/catalogo/cartilla-know-now-achieving-skills-preparing-life).

II. Do the “PRUEBA DIGNÓSTICA FINAL SABER 11” and send to the teacher:

1. The chart “Resultados de la prueba diagnóstica final” on page 61.
2. Information asked on page 61 in the section “Compare los resultados de la prueba diagnóstica inicial y la prueba diagnóstica final.”… 
3. Information asked on page 62 in the section “Mi mayor o mayores áreas de dificultad fueron:”…
4. Information asked on page 62 in the section “Mi plan para mejorar los aspectos donde he tenido dificultades es:”…

REMEMBER: You can find your results from the “PRUEBA DIAGNÓSTICA INICIAL” in the notebook as it was answered nd sent in the week from April 27th to 30th.

(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).

Seguimiento:

Hacer saber las dudas y preguntas al mail:


Finalización:

Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com


A más tardar el día viernes 16 de octubre.

Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________

Semana 28 de septiembre al 2 de octubre


Actividad a desarrollar (4h clase):



(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).

Seguimiento:

Hacer saber las dudas y preguntas al mail:


Finalización:

Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com


A más tardar el día viernes 2 de octubre.

Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________

Semana 21 al 25 de septiembre


Actividad a desarrollar (4h clase):

SPECIFIC OBJECTIVE: 

• Promote the use of grammar and vocabulary in real contexts related to the “Proyecto de Comunicación: Lengua extranjera”.
• Encourage the individual and autonomous trainings for the SABER 11 test.

I. a. Look for the “cartilla KNOW NOW” you downloaded on week april 27th to 30th. (https://www.redacademica.edu.co/catalogo/cartilla-know-now-achieving-skills-preparing-life).

     b. Do “ENTRENAMIENTO PARTE 7: CONOCIMIENTO GRAMATICAL Y LEXICAL” and send the “Reflexión final” on page 49 to the teacher.

II. Solve the following activities from the “Cartilla de Cuarto Período”:



(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).

Seguimiento:

Hacer saber las dudas y preguntas al mail:


Finalización:

Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com


A más tardar el día viernes 25 de septiembre.

Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________

Semana 14 al 18 de septiembre

Actividad a desarrollar (4h clase):


(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).

Seguimiento:

Hacer saber las dudas y preguntas al mail:


Finalización:

Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com


A más tardar el día viernes 18 de septiembre.

Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________

Semana 7 al 11 de septiembre

Actividad a desarrollar (4h clase):


SPECIFIC OBJECTIVE: Foster Reading Competences in context.

ACTIVITIES

Look for the “cartilla KNOW NOW” you downloaded on week april 27th to 30th. (https://www.redacademica.edu.co/catalogo/cartilla-know-now-achieving-skills-preparing-life) and practice with the following activities:

a. Do “ENTRENAMIENTO PARTE 5: “COMPRENSIÓN DE LECTURA LITERAL” and send the “Reflexión final” on page 37 to the teacher. *

b. Do “ENTRENAMIENTO PARTE 6: “COMPRENSIÓN DE LECTURA INFERENCIAL” and send the “Reflexión final” on page 43 to the teacher. *

* You can also make a list of the unknown words to improve your vocabulary. 

(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).

Seguimiento:

Hacer saber las dudas y preguntas al mail:


Finalización:

Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com


A más tardar el día viernes 11 de septiembre.

Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________

Semana 31 de agosto al 4 de septiembre

Actividad a desarrollar (4h clase):

(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).

Seguimiento:

Hacer saber las dudas y preguntas al mail:


Finalización:

Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com


A más tardar el día viernes 4 de septiembre.

Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________

Semana 24 al 28 de agosto

Actividad a desarrollar (4h clase):

Specific Objectives:

• Foster listening comprehension practice.
• Promote the use of grammar and vocabulary in contexts related to Jobs and professions.

ACTIVITIES

I. WATCH THE DOCUMENTARY FILM “WILDFIRE PHOTOGRAPHER” AT:  

II. ANSWER THE QUESTIONS ACCORDING TO THE FILM.

A. Watch, listen carefully and answer the questions according using your own words.

1. What’s the name of the photographer?
________________________________________________.

2. Where does he work?
________________________________________________.

3. What does he usually photograph?
________________________________________________.

4. Where does he drive to photograph the fire?
________________________________________________.

5. Why is Mark so interested in these fires?
________________________________________________.

6. What is Mark's opinion about the fires?
________________________________________________.

7. How does he feel after the job?
________________________________________________.


B. Fill the gaps using the exact words you hear: 

1. But instead of running after wild animals, Mark ________________________.

2. So every summer, Mark takes his ________________________ and drives west to photograph wildfires.

3. Mark is, in fact, a ________________________ wildland fire fighter himself.

4. His goal is to photograph the men and women who have the tough _____________________ this kind of fire.


C. Think about the topic and answer 1 of the questions giving your personal opinión. Give support to your answer.

1. Why do people like to do dangerous jobs?

2. What are pros and cons of doing dangerous jobs?

REMINDER: Don't forget to practice the tongue twister (week August 3 to 5). Very soon I will be listening you.

(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).

Seguimiento:

Hacer saber las dudas y preguntas al mail:


Finalización:

Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com


A más tardar el día viernes 28 de agosto.

Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________

Semana 18 al 21 de agosto

Actividad a desarrollar (4h clase):

I. a. Look for the “cartilla KNOW NOW” you downloaded on week april 27th to 30th. (https://www.redacademica.edu.co/catalogo/cartilla-know-now-achieving-skills-preparing-life).
    b. Do “ENTRENAMIENTO PARTE 4: CONOCIMIENTO GRAMATICAL” and send the “Reflexión final” on page 30 to the teacher.

II. 


RETRIEVED AND ADAPTED FROM: http://www.colombiaaprende.edu.co/colombiabilingue/123812/ ENGLISH_PLEASE_11_STUDENT_BOOK.pdf (june 2020)

(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).

Seguimiento:

Hacer saber las dudas y preguntas al mail:


Finalización:

Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com


A más tardar el día viernes 21 de agosto.

Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________

Semana 10 al 14 de agosto

Actividad a desarrollar (4h clase):


Specific Objectives:

• Identify general ideas and specific information in contexts related to plans and intentions.
• Think about short-term, medium-term and long-term personal goals.
• Organize information to develop plans for the future within the framework of the Tiempo de Crecer project.




(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).

Seguimiento:

Hacer saber las dudas y preguntas al mail:


Finalización:

Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com


A más tardar el día viernes 14 de agosto.

Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________

Semana 3 al 5 de agosto

(AGOSTO 6: Conmemoración Fundación de Bogotá; AGOSTO 7: Conmemoración Batalla de Boyacá)

Actividad a desarrollar (4h clase):

Specific Objective:
Improve pronunciation and fluency using tongue twisters.

ACTIVITIES
TONGUE TWISTERS

I. Watch the video as many times as you need  at: https://www.youtube.com/watch?v=LlAmWtSFXks

II. Listen and practice pronunciation as indicated in the video (tongue twisters and a bonus) as many times as you need. 

III. Answer: Which tongue twister was the hardest to pronounce for you? Which one was the easiest?

IV. Choose one of the tongue twisters in the video. In your notebook, Copy it, translate it using the Google translator and write the result. Check if the translation makes sense for you. If not, translate it using your own words, to make it logical.

V. Send activities III and IV to the teacher.

VI. Learn by heart the tongue twister  you chose in activity IV., practice it every day and be prepared to say it to your teacher in the last week of August.

(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).

Seguimiento:

Hacer saber las dudas y preguntas al mail:


Finalización:

Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com


A más tardar el día viernes 7 de agosto.

Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________

Semana 27 al 31 de julio

Actividad a desarrollar (4h clase):

Specific Objectives:

1. Think about and share dreams and future goals keeping in mind the imprint and the project of cycle five.
2. Continue the individual and autonomous trainings for the SABER 11 test.


ACTIVITIES

I. READ CAREFULLY AND ANSWER THE ACTIVITIES PROPOSED AS PART OF THE UNIT “THE FUTURE IS IN YOUR HANDS: LOOKING AHEAD”











II. a. Look for the “cartilla” you downloaded on week april 27th to 30th. (https://www.redacademica.edu.co/catalogo/cartilla-know-now-achieving-skills-preparing-life).
b. Do “ENTRENAMIENTO PARTE 3: CONOCIMIENTO COMUNICATIVO” and send the “Reflexión final” on page 25 to the teacher.


(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).

Seguimiento:

Hacer saber las dudas y preguntas al mail:

O a través del blog:

Finalización:

Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com


A más tardar el día viernes 31 de julio.

Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________

Semana 21 al 24 de julio

Actividad a desarrollar (4h clase):

Specific Objectives:
1. Foster listening while enriching vocabulary.
2. Learn what causes cavities and how we can avoid them in our daily life.
3. Practice passive voice in context.
4. Continue the individual and autonomous trainings for the SABER 11 test.

WHAT CAUSES CAVITIES?

I. Watch the video as many times as you need at:
https://www.youtube.com/watch?v=zGoBFU1q4g0
II. Answer the following questions according to the video.




III. a. Look for the “cartilla” you downloaded on week april 27th to 30th. https://www.redacademica.edu.co/catalogo/cartilla-know-now-achieving-skills-preparing-life.
b. Do “ENTRENAMIENTO PARTE 2: CONOCIMIENTO LEXICAL” and send the “Reflexión final” on page 21 to the teacher.

(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).

Seguimiento:

Hacer saber las dudas y preguntas al mail:

O a través del blog:

Finalización:

Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com


A más tardar el día viernes 24 de julio.

Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________

Semana 13 al 17 de julio

Dear Students, welcome to our English Class after a well-deserved and unusual vacations due to the pandemic. I hope you have returned full of hopes, dreams and academic and personal challenges. This return to classes, more than ever, represents a new opportunity to build, renew, grow, learn, live with responsibility to achieve the proposed goals and objectives, but above all an opportunity to be true human beings. If we work as a family-school team, we will all succeed!

Actividad a desarrollar (4h clase):




IF YOU NEED OR WANT TO EXPAND INFORMATION WATCH THE FOLLOWING VIDEO:

(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).

Seguimiento:

Hacer saber las dudas y preguntas al mail:

O a través del blog:

Finalización:

Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com


A más tardar el día viernes 17 de julio.

Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________

Semana 8 al 12 de junio

Actividad a desarrollar (4h clase):

SELF-ASSESSMENT SECOND TERM
(AUTOEVALUACIÓN SEGUNDO PERÍODO)

SUBJECT: Foreign Language-English

The self-evaluation in this subject aims to reflect and review objectively, responsibly, sincerely and honestly your performances in the Second Term in order to highlight your progress to strengthen them and your difficulties to find alternative solutions in order to learn for life and not to pass the subject.

I. ANSWER BRIEFLY:

1. The three most important things that I learned, reviewed or strengthened for my life, such as values and attitudes, thanks to the activities proposed in the subject in this Term were:
A. ___________________________________.
B. ___________________________________.
C. ___________________________________.

2. Of the 8 activities carried out, the three that best served me to learn, review and / or strengthen the learning of the English language were:
A. ___________________________________.
B. ___________________________________.
C. ___________________________________.

3. The three activities that caused me the most difficulty developing the tasks proposed in the subject in this Term were:
A. ___________________________________.
B. ___________________________________.
C. ___________________________________.

II. WRITE YES / NO / SOME TIMES (ST) ACCORDING TO YOUR PERFORMANCE DURING THE SECOND TERM:

1. _______ I followed the instructions and explanations given by the teacher every week.

2. _______ I tried to make sure that my notebook and works were organized and well presented.

3. _______ I was autonomous, responsible and honest in carrying out the weekly work, prioritizing personal learning over the “perfect” performance of the activities (in other words, I carried out the activities in a responsible and honest way without the help of the translator or another person).

4. _______ I showed interest in the subject and did it by delivering the activities completely, on time and with the established requirements for their preparation.

5. _______ I did everything possible to overcome my academic difficulties in the subject in order to learn the contents that seem difficult to me and to achieve this I carried out autonomous consultations or asked the teacher for clarifications when necessary.

6. _______ Are you satisfied with the work you did in this subject during the Term? 

My SELF-ASSESSMENT of the Subject in the Second Term is _______ (Superior, Alto, Básico)

COMMENTS/ OBSERVATIONS FROM YOU OR YOUR PARENTS:
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.



AUTOEVALUACIÓN SEGUNDO PERÍODO

ASIGNATURA: Lengua Extranjera-Inglés

La autoevaluación en esta asignatura pretende que reflexiones y revises objetiva, responsable, sincera y honestamente tus desempeños en el segundo período con el fin de destacar tus progresos para afianzarlos y tus dificultades para buscar alternativas de solución con el fin de aprender para la vida y no para aprobar la materia.

I. RESPONDE BREVEMENTE:

1. Las tres cosas más importantes que aprendí, repasé o fortalecí para mi vida, tales como valores y actitudes, gracias a las actividades propuestas en la asignatura en este Período fueron:
A. ___________________________________.
B. ___________________________________.
C. ___________________________________.

2. De las 8 actividades realizadas, las tres que más me sirvieron para aprender, repasar y/o fortalecer el aprendizaje del idioma inglés fueron:
A. ___________________________________.
B. ___________________________________.
C. ___________________________________.

3. Las tres actividades que más me causaron dificultad al desarrollar los trabajos propuestos en la asignatura en este Período fueron:
A. ___________________________________.
B. ___________________________________.
C. ___________________________________.

II. ESCRIBE SÍ/NO/ALGUNAS VECES (AV) SEGÚN TU DESEMPEÑO DURANTE EL SEGUNDO PERÍODO:

1. _______ Seguí las indicaciones y explicaciones dadas por la docente cada semana.

2. _______ Procuré que mi cuaderno y trabajos estuvieran ordenados y bien presentados.

3. _______ Fui autónomo, responsable y honesto en la realización del trabajo semanal, primando el aprendizaje personal sobre la realización “perfecta” de las actividades (en otras palabras, desarrollé las actividades de manera responsable y honesta sin ayuda del traductor o de otra persona).

4. _______ Evidencié interés por la asignatura y lo demostré entregando las actividades de forma completa, a tiempo y con los requisitos establecidos para su elaboración.

5. _______ Hice todo lo posible por superar mis dificultades académicas en la asignatura con el fin de aprender los contenidos que me parecen difíciles y para lograrlo realicé consultas autónomas o pedí aclaraciones a la docente cuando fue necesario.

6. _______ ¿Estás satisfecho/a con el trabajo que realizaste en esta asignatura durante el Período? 

Mi AUTOEVALUACIÓN de la Asignatura en Segundo Período es _______ (Superior, Alto, Básico)

COMENTARIOS/OBSERVACIONES TUYAS O DE TUS PADRES:
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).

Seguimiento:

Hacer saber las dudas y preguntas al mail:

O a través del blog:

Finalización:

Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com


A más tardar el día viernes 12 de junio.

Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________

Semana 1 al 5 de junio


Actividades a desarrollar (4h clase):

TOPICS: READING VISUALS
                
LISTENING FOR SPECIFIC INFORMATION

ACTIVITIES

I. WATCH THE SHORT VOX POP (Voice of the people) “MY WORST HOLIDAY” AT:

II. ANSWER THE QUESTIONS ACCORDING TO THE VIDEO: 

1. Write the places they wanted to travel to

a. Olivia  ___________________.
b. Lucy  ___________________.
c. Amaya  ___________________.
d. Sam  ___________________.
e. Tristan  ___________________.

2. LISTEN CAREFULLY AND PUT THE WORDS IN ORDER TO FORM SENTENCES ACCORDING TO THE VIDEO:

a. because/ summer/ really/ it /claustrophobic/ was/ hot/ was/ and/ of/ the/ middle/ it/ It/ really/ got/.
b. took/ for/ us/ end/ in /apologised/ and/ they/ the/ to/ and/ a /few /Barcelona /days/ they/.

3. ANSWER TO THE FOLLOWING QUESTION USING YOUR OWN WORDS:
What’s the worst holiday you’ve ever had?

(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).

Seguimiento:

Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
marielac0821@gmail.com

O a través del blog:

Finalización:

Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com


A más tardar el día viernes 5 de junio.

Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________



Semana 26 al 29 de mayo


Actividades a desarrollar (4h clase):

















(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).

Seguimiento:

Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
marielac0821@gmail.com

O a través del blog:

Finalización:

Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com


A más tardar el día viernes 29 de mayo.

Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________

Semana 18 al 22 de mayo


Actividades a desarrollar (4h clase):

1. READ ALL THE INSTRUCTIONS BEFORE DOING ANYTHING.

2. LOOK FOR THE “CARTILLA” YOU DOWNLOADED ON WEEK APRIL 27th to 30th (https://www.redacademica.edu.co/catalogo/cartilla-know-now-achieving-skills-preparing-life).

3. READ PAGES: 14 and 15 (ENTRENAMIENTO PARTE 1).

4. ANSWER IN YOUR NOTEBOOK THE FOLLOWING ACTIVITIES. (Do not copy the questions. Only the number and the letter of your answer):

- Refuerce la estrategia (page 15)
- Pruebe sus habilidades en clase (pages 16-17)

4. CHECK YOUR ANSWERS WITH THE SOLUTIONARY ON PAGE 67 (SOLUCIONARIO ENTRENAMIENTOS: ENTRENAMIENTO PARTE 1).

5. ANSWER THE FOLLOWING QUESTION AND SEND IT TO THE TEACHER:
Was the “ENTRENAMIENTO PARTE 1” useful for you? Why?

(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).

Seguimiento:

Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
marielac0821@gmail.com

O a través del blog:

Finalización:

Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com


A más tardar el día viernes 22 de mayo.

Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________

Semana 11 al 15 de mayo


Actividades a desarrollar (4h clase):

I. READ THE JOB DESCRIPTIONS.

SARAH
I answer the phones and take messages, messages, and I meet people and introduce them to my boss when there’s a business meeting. I’m usually the first person that people see when they walk in the office. There are a lot of people coming and going, and everyone knows me. I like my job because it’s never boring. When it’s not busy, I get to read the paper, but that’s not often.

MARK
 I like my job, because I work with my friend Tom, and we’re outside all day. When it’s raining, we just stop for a while or work inside.
We work all over the city, and we see many nice neighborhoods. We spend only a few days on each house, so there’s a lot of variety. We keep all the paint in the back of my pickup truck.

MARY
   I work part-time to help pay for my college. I work in the evening; it’s the busiest time. I have to wear a black skirt, which I hate, but otherwise the job is OK. I’m usually so busy that the time passes really quickly.
  Most customers are nice and polite. Many people come here all the time. They give the biggest tips. Sometimes someone complains, but not often. If customers don’t like their food, I give them something else.

JOHN
  I never know what I’m going to see when I go to work: Accidents, fights… in a big city like this I see everything. 
  It can be dangerous. I have to be in good shape because I have to move fast, and usually I have to lift people into the ambulance. I have to stay calm, and talk to people, to get them to relax… Usually they’re pretty upset.

II. COMPLETE THE SENTENCES WITH THE JOBS THEY HAVE ACCORDING TO THE TEXTS.

1. Sarah is a   _________.
2. John is a    _________.
3. Mark is a   _________.
4. Mary is a   _________.
       
III. WRITE T (TRUE) OR F (FALSE).
1. ____ Sarah hates her job.
2. ____ Sarah is usually busy.
3. ____ John does not have to be in a good physical condition.
4. ____ John’s job is sometimes dangerous.
5. ____ John helps people.
6. ____ Mark dislikes working outside.
7. ____ Mark can work when it rains.
8. ____ Mark sees the same places every day.
9. ____ Mary often sees the same people at work.
10____ Mary thinks her job is boring.

IV. SOLVE THE LOGIC PUZZLE.
Sam, Jill, Kate and Adam are friends. From the information below work out: 
a) their jobs;  b) the kind of sport each of them does;  c) the means of transport each of them uses; d) the day of the week when each of them exercises.

Sam
Jill
Kate
Adam
Sport




Day




Job




Transport





 1. Kate goes everywhere by bicycle.
 2. Sam has a motorbike.
 3. The reporter does yoga.
 4. The teacher does not have a car or a motorbike.
 5. Nobody exercises at the weekend.
 6. There is no football on Wednesday.
 7. Adam plays tennis on Tuesday.
 8. One woman always takes the bus.
 9. The doctor has a car.
10. Jill exercises every Friday.
11. The golf player always exercises on Thursday.
12. The person who does not have a car plays golf.
13. Neither of the women plays football.
14. The engineer plays football.
15. No buses go to the golf course. 

(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).

Seguimiento:

Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
marielac0821@gmail.com

O a través del blog:

Finalización:

Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com


A más tardar el día viernes 15 de mayo.

Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________

 Semana 4 al 8 de mayo


Actividades a desarrollar (4h clase):
I. WATCH THE SHORT ANIMATED FILM TAKING FLIGHT AT:https://www.youtube.com/watch?v=Gj6V-xZgtlQ

II. ANSWER THE QUESTIONS ACCORDING TO THE FILM:
1. The boy's name is _______________.

a. Tony                b. Tom           c. Sammy        d. Tommy


2. The grandfather is ___________ to spend time with his grandson.

a. Happy             b. angry          c. nervous       d. hungry


3. In their wagon adventures Tony and his grandpa didn't ____________.

a. run from the monkeys in the jungle           b. go down the river, full of crocodiles

c. fall from the waterfalls                             d. fly on an aeroplane

e. jumped with the parachute                       f. fight the aliens      
g. go to the North Pole


 4. Tony's dad __________ to play with the Radio Flyer wagon when he was a Little boy.

a. Like                      b. liked              c.   doesn´t like                d. didn´t like


 5. What stopped the grandpa's work?

a. A teddy bear               b. a ball                  c. a helmet             d. a photo álbum


6. They jumped into the water full of _______________.

a. Whales                            b. sharks             c. crocodiles          d. piranhas


 7. You Heard “Astronauts, prepare for________”

a. Leaving                   b. liftoff                  c. laughing               d. lunch

III. ANSWER THE QUESTIONS USING YOUR OWN WORDS

1. Did you like the film? Why/why not?
2. Did the film remind you of your childhood? If yes, tell briefly one of the anecdotes you remembered. If not, ask your family to tell you an anecdote from your childhood and tell it briefly.
3. Tell the message of the film in your own words.

(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).

Seguimiento:

Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
marielac0821@gmail.com

O a través del blog:

Finalización:

Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com


A más tardar el día viernes 8 de mayo.

Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________

Semana 27 al 30 de abril


Actividades a desarrollar (4h clase):

Instructions in english:

(You find it at the end of the page as the first attached file)

2. READ PAGES: 2, 3 AND 4

3. ANSWER IN YOUR NOTEBOOK THE INITIAL DIAGNOSTIC TEST SABER 11: PAGES 5 TO 13
 (Number from 1 to 45 and only write the letter of each answer)

4. CHECK YOUR ANSWERS WITH THE SOLUTIONARY ON PAGE 65 (Initial diagnostic test solution)

5. GO TO PAGE 60 AND COPY IN THE NOTEBOOK THE TABLE “Results of the Initial Diagnostic Test” AND COMPLETE IT WITH YOUR RESULTS.

6. SEND ACTIVITIES 3. AND 5 OF THIS INSTRUCTION TO THE USED MAIL: marielac0821@gmail.com. Do not forget to write in the subject: your full name, the course and the week you send.

Instrucciones en español:

(La encuentras en la parte de debajo de la página como primer archivo anexo)

2. LEE LAS PÁGINAS: 2, 3 Y 4

3. RESPONDE EN EL CUADERNO LA PRUEBA DIAGNÓSTICA INICIAL SABER 11: PÁGINAS 5 A 13 (Numera de 1 a 45 y únicamente escribe la letra de cada respuesta)

4. REVISA TUS RESPUESTAS CON EL SOLUCIONARIO DE LA PÁGINA 65 (Solucionario Prueba diagnóstica inicial)

5. VE A LA PÁGINA 60 Y COPIA EN EL CUADERNO LA TABLA “Resultados de la Prueba Diagnóstica Inicial” Y COMPLÉTALA CON TUS RESULTADOS.

6. ENVIA LAS ACTIVIDADES 3. Y 5 DE ESTE INSTRUCTIVO AL CORREO ACOSTUMBRADO: marielac0821@gmail.com. No olvides escribir en el asunto: tu nombre completo, el curso y la semana que envías.

(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).


Seguimiento:


Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
marielac0821@gmail.com

O a través del blog:


Finalización:


Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com



A más tardar el día jueves 30 de abril.

Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.




___________________________________________________

Semana 20 al 24 de abril


Actividades a desarrollar (4h clase):


Solve guide:



(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).

Seguimiento:

Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
marielac0821@gmail.com

O a través del blog:
https://classroom306.blogspot.com/

Finalización:

Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com


A más tardar el día viernes 24 de abril.

Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.

___________________________________________________

Semana 13 al 17 de abril


Temas relacionados:

Using vocabulary in context/writting practice.


Actividades a desarrollar (4h clase):

1. Completar actividades en el siguiente link:
http://www.ompersonal.com.ar/INTERMEDIATE/unit11/page1.htm

2. Write a short text: first draft of your autobiography (máximo una página).


En el cuaderno únicamente escribes título de la actividad, enunciados y respuesta.

(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).

Seguimiento:

Elaborar mind map (para lluvia de ideas) y redactar primer texto. (Revisar como ejemplo la biografía trabajada en clase).

Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
marielac0821@gmail.com

O a través del blog:
https://classroom306.blogspot.com/

Finalización:

Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com


A más tardar el día lunes 20 de abril.

Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.

___________________________________________________

Semana 23 al 27 de marzo


Temas relacionados:

Using grammar in context.

Aprendizajes a fortalecer:
Primer período logros ejes 1, 2 y 3.
*Si no estás seguro cuáles son, revisa tus apuntes en el cuaderno.

Actividades a desarrollar (4h clase):

Completar actividades en los siguientes links:
(En el cuaderno debes escribir únicamente las respuestas).

(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).

Seguimiento:
Revisar apuntes en el cuaderno.

Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
marielac0821@gmail.com

O a través del blog:
https://classroom306.blogspot.com/

Finalización:

Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com

A más tardar el día lunes 30 de marzo.

Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.

___________________________________________________
Semana 16 al 20 de marzo


Temas relacionados:

Reading and listening comprehension practice.

Aprendizajes a fortalecer:
Primer período, logros ejes 1 y 3.
*Si no estás seguro cuáles son, revisa tus apuntes en el cuaderno.

Actividades a desarrollar (4h clase):

Completar actividades en el siguiente link:
(En el cuaderno debes escribir únicamente las respuestas).
TWO SISTERS AND THE CAT
Listen and read
Recreate the story
Gap-fill exercise

(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).

Seguimiento:

Revisar apuntes en el cuaderno.

Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
marielac0821@gmail.com

O a través del blog:
https://classroom306.blogspot.com/

Finalización:

Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com

A más tardar el día lunes 23 de marzo.

Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.

3 comentarios:

  1. Profesora, las tareas de las demás semanas se pueden entregar antes de lo requerido?

    ResponderBorrar
    Respuestas
    1. Buenas noches, respecto a tu inquietud, no es posible dado que las actividades están diseñadas para realizarse semana a semana, contemplando un tiempo de revisión y profundización.
      Te invito a revisar la pagina de tu curso donde el día de hoy actualicé las fechas de entrega y la página de inicio donde indico que las entregas deben hacerse de forma semanal.

      Borrar
  2. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderBorrar