(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
Seguimiento:
Seguimiento:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Finalización:
Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com
A más tardar el día viernes 13 de noviembre.
Recuerda:En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
A más tardar el día viernes 13 de noviembre.
Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________
Semana 26 al 30 de octubre
Actividad a desarrollar (4h clase):
Semana 26 al 30 de octubre
Actividad a desarrollar (4h clase):
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
Seguimiento:
Seguimiento:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Finalización:
Terminar la edición e ilustración de tu cuento en el formato que hayas escogido y enviar al mail: marielac0821@gmail.com
A más tardar el día viernes 30 de octubre.
Recuerda:En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
A más tardar el día viernes 30 de octubre.
Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________
Semana 19 al 23 de octubre
Actividad a desarrollar (4h clase):
Semana 19 al 23 de octubre
Actividad a desarrollar (4h clase):
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
Seguimiento:
Seguimiento:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Finalización:
Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com
A más tardar el día viernes 30 de octubre.
Recuerda:En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
A más tardar el día viernes 30 de octubre.
Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________
Semana 13 al 16 de octubre
Actividad a desarrollar (4h clase):
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
Seguimiento:
Seguimiento:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Finalización:
Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com
A más tardar el día viernes 16 de octubre.
Recuerda:En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
A más tardar el día viernes 16 de octubre.
Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________
Semana 28 de septiembre al 2 de octubre
Actividad a desarrollar (4h clase):
SPECIFIC OBJECTIVES:• Strengthen active listening as a text comprehension strategy.• Activate previous knowledge about the structure of a Short Story.
ACTIVITIES
I. Listen carefully to the narration of the story "THE PRINCE AND THE HONEST GIRL" at the link: https://www.youtube.com/watch?v=UUC6hSVCr2s
II. Write "THE PRINCE AND THE HONEST GIRL" review using the format on page 4 of the “Cartilla de Cuarto Periodo”.
SPECIFIC OBJECTIVES:
• Strengthen active listening as a text comprehension strategy.
• Activate previous knowledge about the structure of a Short Story.
ACTIVITIES
I. Listen carefully to the narration of the story "THE PRINCE AND THE HONEST GIRL" at the link: https://www.youtube.com/watch?v=UUC6hSVCr2s
II. Write "THE PRINCE AND THE HONEST GIRL" review using the format on page 4 of the “Cartilla de Cuarto Periodo”.
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
Seguimiento:
Seguimiento:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Finalización:
Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com
A más tardar el día viernes 2 de octubre.
Recuerda:En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
A más tardar el día viernes 2 de octubre.
Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________
Semana 21 al 25 de septiembre
Actividad a desarrollar (4h clase):
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
Seguimiento:
Seguimiento:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Finalización:
Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com
A más tardar el día viernes 25 de septiembre.
Recuerda:En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
A más tardar el día viernes 25 de septiembre.
Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________
Semana 14 al 18 de septiembre
Actividad a desarrollar (4h clase):
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
Seguimiento:
Seguimiento:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Finalización:
Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com
A más tardar el día viernes 18 de septiembre.
Recuerda:En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
A más tardar el día viernes 18 de septiembre.
Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________
Semana 7 al 11 de septiembre
Actividad a desarrollar (4h clase):
SPECIFIC OBJECTIVE: Foster Reading and Writing Competences in context.
ACTIVITIES
ACTIVITIES
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
Seguimiento:
Seguimiento:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Finalización:
Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com
A más tardar el día viernes 11 de septiembre.
Recuerda:En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
A más tardar el día viernes 11 de septiembre.
Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________
Semana 31 de agosto al 4 de septiembre
Actividad a desarrollar (4h clase):
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
Seguimiento:
Seguimiento:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Finalización:
Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com
A más tardar el día viernes 4 de septiembre.
Recuerda:En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
A más tardar el día viernes 4 de septiembre.
Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________
Semana 24 al 28 de agosto
Actividad a desarrollar (4h clase):
Specific Objectives:
• Strengthen listening comprehension practice.• Promote the use of grammar and vocabulary in contexts related to Earth Protection.
ACTIVITIES
I. WATCH THE DOCUMENTARY FILM “ANTARCTICA/DESTINATION WORLD” AT:
II. ANSWER THE QUESTIONS ACCORDING TO THE FILM.
A. Write true (T) or falso (F) according to the video.
1.____ Antarctica is the fifth largest continent.2.____ Antarctica is the biggest desert on Earth.3.____ The Sahara Desert gets more rain yearly than Antarctica.
B. Choose the correct answer according to the video.
1. What is the Antarctic Ice Sheet?
a. The largest glacier in the worldb. The biggest desert in Antarcticac. The largest single piece of ice in the world
2. What is Mount Erebus?
a. The biggest active volcano in the worldb. The northernmost volcano in Antarcticac. The southernmost active volcano in the world
3. How long have scientists been studying this continent?
a. Since the late 1600sb. Since the early 1900sc. Since mid 2000s
C. Answer the question using your own words.
1. What kind of vegetation is NOT mentioned?_________________________________________________________.
2. Which animals could you find below the ice?_________________________________________________________.
D. Fill the gaps using the exact words you hear.
1. ... This one is the __________, the ___________ and the ___________.2. ... Winter temperatures can drop to between _________ and negative __________ degrees.3. ... ______________ of tourists ____________ to Antarctica _____________ to _________ amazing ____________ and more.
E. Think about the topic and answer the question giving your personal opinión. Justify your answer using your previous knowledge and the information heard in the video.
Why do you think scientists like to do research in the Antarctic?
REMINDER: Don't forget to
practice the tongue twister (week August 3 to 5). Very soon I will be listening you.
• Strengthen listening comprehension practice.
• Promote the use of grammar and vocabulary in contexts related to Earth Protection.
ACTIVITIES
I. WATCH THE DOCUMENTARY FILM “ANTARCTICA/DESTINATION WORLD” AT:
II. ANSWER THE QUESTIONS ACCORDING TO THE FILM.
A. Write true (T) or falso (F) according to the video.
1.____ Antarctica is the fifth largest continent.
2.____ Antarctica is the biggest desert on Earth.
3.____ The Sahara Desert gets more rain yearly than Antarctica.
B. Choose the correct answer according to the video.
1. What is the Antarctic Ice Sheet?
a. The largest glacier in the world
b. The biggest desert in Antarctica
c. The largest single piece of ice in the world
2. What is Mount Erebus?
a. The biggest active volcano in the world
b. The northernmost volcano in Antarctica
c. The southernmost active volcano in the world
3. How long have scientists been studying this continent?
a. Since the late 1600s
b. Since the early 1900s
c. Since mid 2000s
C. Answer the question using your own words.
1. What kind of vegetation is NOT mentioned?
_________________________________________________________.
2. Which animals could you find below the ice?
_________________________________________________________.
D. Fill the gaps using the exact words you hear.
1. ... This one is the __________, the ___________ and the ___________.
2. ... Winter temperatures can drop to between _________ and negative __________ degrees.
3. ... ______________ of tourists ____________ to Antarctica _____________ to _________ amazing ____________ and more.
E. Think about the topic and answer the question giving your personal opinión. Justify your answer using your previous knowledge and the information heard in the video.
Why do you think scientists like to do research in the Antarctic?
REMINDER: Don't forget to
practice the tongue twister (week August 3 to 5). Very soon I will be listening you.
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
Seguimiento:
Seguimiento:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Finalización:
Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com
A más tardar el día viernes 28 de agosto.
Recuerda:En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
A más tardar el día viernes 28 de agosto.
Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________
Semana 18 al 21 de agosto
Actividad a desarrollar (4h clase):
You can find the tracks for listening exercises in this link:
RETRIEVED AND ADAPTED FROM: http://www.colombiaaprende.edu.co/colombiabilingue/123812/ ENGLISH_PLEASE_9_STUDENT_BOOK.pdf (june 2020)
You can find the tracks for listening exercises in this link:
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
Seguimiento:
Seguimiento:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Finalización:
Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com
A más tardar el día viernes 21 de agosto.
Recuerda:En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
A más tardar el día viernes 21 de agosto.
Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________
Semana 10 al 14 de agosto
Actividad a desarrollar (4h clase):
Specific Objectives:
• Use modal verbs to express obligations and advice in real contexts.• Identify general ideas and specific information in the real Colombian context to Foster identity and citizenship• Practice vocabulary related to animals.
• Use modal verbs to express obligations and advice in real contexts.
• Identify general ideas and specific information in the real Colombian context to Foster identity and citizenship
• Practice vocabulary related to animals.
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
Seguimiento:
Seguimiento:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Finalización:
Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com
A más tardar el día viernes 14 de agosto.
Recuerda:En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
A más tardar el día viernes 14 de agosto.
Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________
Semana 3 al 5 de agosto
(AGOSTO 6: Conmemoración Fundación de Bogotá; AGOSTO 7: Conmemoración Batalla de Boyacá)
Actividad a desarrollar (4h clase):
Specific Objective:Improve pronunciation and fluency using tongue twisters.
ACTIVITIESPRONUNCIATION PRACTICE TONGUE TWISTERS
I. Watch the video as many times as you need at:
II. Listen and practice pronunciation as indicated in the video (4 parts) as many times as you need.
III. In your notebook, Copy the first tongue twister, translate it using the Google translator and write the result. Check if the translation makes sense for you. If not, translate it using your own words, to make it logical.
IV. Send activity III to your teacher.
V. Learn the tongue twister by heart, practice it every day and be prepared to say it to your teacher in the last week of August.
FIRST TONGUE TWISTER:
Peter Piper picked a peck of pickled peppers. A peck of pickled peppers Peter Piper picked. If Peter Piper picked a peck of pickled peppers, where's the peck of pickled peppers Peter Piper picked?
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
(AGOSTO 6: Conmemoración Fundación de Bogotá; AGOSTO 7: Conmemoración Batalla de Boyacá)
ACTIVITIES
PRONUNCIATION PRACTICE TONGUE TWISTERS
I. Watch the video as many times as you need at:
II. Listen and practice pronunciation as indicated in the video (4 parts) as many times as you need.
III. In your notebook, Copy the first tongue twister, translate it using the Google translator and write the result. Check if the translation makes sense for you. If not, translate it using your own words, to make it logical.
IV. Send activity III to your teacher.
V. Learn the tongue twister by heart, practice it every day and be prepared to say it to your teacher in the last week of August.
FIRST TONGUE TWISTER:
Peter Piper picked a peck of pickled peppers. A peck of pickled peppers Peter Piper picked. If Peter Piper picked a peck of pickled peppers, where's the peck of pickled peppers Peter Piper picked?
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
Seguimiento:
Seguimiento:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Finalización:
Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com
A más tardar el día viernes 7 de agosto.
Recuerda:En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
A más tardar el día viernes 7 de agosto.
Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________
Semana 27 al 31 de julio
Actividad a desarrollar (4h clase):
Specific Objectives:
1. Foster vocabulary building: positive and negative qualities, duties and rights.
2. Reinforce practicing modal verbs in context: giving advice.
ACTIVITIES
READ CAREFULLY AND ANSWER THE ACTIVITIES PROPOSED AS PART OF THE UNIT “SOLVING PROBLEMS WITH OTHERS”
Actividad a desarrollar (4h clase):
Specific Objectives:
1. Foster vocabulary building: positive and negative qualities, duties and rights.
2. Reinforce practicing modal verbs in context: giving advice.
ACTIVITIES
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
Seguimiento:
Seguimiento:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Finalización:
Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com
A más tardar el día viernes 31 de julio.
Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
A más tardar el día viernes 31 de julio.
Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________
Semana 21 al 24 de julio
Actividad a desarrollar (4h clase):
Specific Objectives:
1. Foster listening while enriching vocabulary.
2. Learn how to order food and drinks in a restaurant and how to make positive or negative comments on food
3. Practice modal verbs in context.
AT THE RESTAURANT CONVERSATION
I. Watch the video as many times as you need at:
https://www.youtube.com/watch?v=bgfdqVmVjfk
II. Fill the gaps in each situation from conversation 1 (a table for four):
Semana 21 al 24 de julio
Actividad a desarrollar (4h clase):
Specific Objectives:
1. Foster listening while enriching vocabulary.
2. Learn how to order food and drinks in a restaurant and how to make positive or negative comments on food
3. Practice modal verbs in context.
AT THE RESTAURANT CONVERSATION
https://www.youtube.com/watch?v=bgfdqVmVjfk
II. Fill the gaps in each situation from conversation 1 (a table for four):
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
Seguimiento:
Seguimiento:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Finalización:
Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com
A más tardar el día viernes 24 de julio.
Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
A más tardar el día viernes 24 de julio.
Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________
Semana 13 al 17 de julio
Dear
Students, welcome to our English Class after a well-deserved and unusual
vacations due to the pandemic. I hope you have returned full of hopes, dreams
and academic and personal challenges. This return to classes, more than ever,
represents a new opportunity to build, renew, grow, learn, live with
responsibility to achieve the proposed goals and objectives, but above all an opportunity
to be true human beings. If we work as a family-school team, we will all
succeed!
Semana 13 al 17 de julio
Dear Students, welcome to our English Class after a well-deserved and unusual vacations due to the pandemic. I hope you have returned full of hopes, dreams and academic and personal challenges. This return to classes, more than ever, represents a new opportunity to build, renew, grow, learn, live with responsibility to achieve the proposed goals and objectives, but above all an opportunity to be true human beings. If we work as a family-school team, we will all succeed!
Actividad a desarrollar (4h clase):
IF YOU WANT TO EXPAND INFORMATION, PLEASE WATCH THE FOLLOWING VIDEOS:
IF YOU WANT TO EXPAND INFORMATION, PLEASE WATCH THE FOLLOWING VIDEOS:
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
Seguimiento:
Seguimiento:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Finalización:
Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com
A más tardar el día viernes 17 de julio.
Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________
A más tardar el día viernes 17 de julio.
Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________
Semana 8 al 12 de junio
Semana 8 al 12 de junio
Actividad a desarrollar (4h clase):
SELF-ASSESSMENT SECOND TERM
(AUTOEVALUACIÓN SEGUNDO PERÍODO)
SUBJECT: Foreign Language-English
The self-evaluation in this subject aims to reflect and review objectively, responsibly, sincerely and honestly your performances in the Second Term in order to highlight your progress to strengthen them and your difficulties to find alternative solutions in order to learn for life and not to pass the subject.
I. ANSWER BRIEFLY:
1. The three most important things that I learned, reviewed or strengthened for my life, such as values and attitudes, thanks to the activities proposed in the subject in this Term were:
A. ___________________________________.
B. ___________________________________.
C. ___________________________________.
2. Of the 8 activities carried out, the three that best served me to learn, review and / or strengthen the learning of the English language were:
A. ___________________________________.
B. ___________________________________.
C. ___________________________________.
3. The three activities that caused me the most difficulty developing the tasks proposed in the subject in this Term were:
A. ___________________________________.
B. ___________________________________.
C. ___________________________________.
II. WRITE YES / NO / SOME TIMES (ST) ACCORDING TO YOUR PERFORMANCE DURING THE SECOND TERM:
1. _______ I followed the instructions and explanations given by the teacher every week.
2. _______ I tried to make sure that my notebook and works were organized and well presented.
3. _______ I was autonomous, responsible and honest in carrying out the weekly work, prioritizing personal learning over the “perfect” performance of the activities (in other words, I carried out the activities in a responsible and honest way without the help of the translator or another person).
4. _______ I showed interest in the subject and did it by delivering the activities completely, on time and with the established requirements for their preparation.
5. _______ I did everything possible to overcome my academic difficulties in the subject in order to learn the contents that seem difficult to me and to achieve this I carried out autonomous consultations or asked the teacher for clarifications when necessary.
6. _______ Are you satisfied with the work you did in this subject during the Term?
My SELF-ASSESSMENT of the Subject in the Second Term is _______ (Superior, Alto, Básico)
COMMENTS/ OBSERVATIONS FROM YOU OR YOUR PARENTS:
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
AUTOEVALUACIÓN SEGUNDO PERÍODO
ASIGNATURA: Lengua Extranjera-Inglés
La autoevaluación en esta asignatura pretende que reflexiones y revises objetiva, responsable, sincera y honestamente tus desempeños en el segundo período con el fin de destacar tus progresos para afianzarlos y tus dificultades para buscar alternativas de solución con el fin de aprender para la vida y no para aprobar la materia.
I. RESPONDE BREVEMENTE:
1. Las tres cosas más importantes que aprendí, repasé o fortalecí para mi vida, tales como valores y actitudes, gracias a las actividades propuestas en la asignatura en este Período fueron:
A. ___________________________________.
B. ___________________________________.
C. ___________________________________.
2. De las 8 actividades realizadas, las tres que más me sirvieron para aprender, repasar y/o fortalecer el aprendizaje del idioma inglés fueron:
A. ___________________________________.
B. ___________________________________.
C. ___________________________________.
3. Las tres actividades que más me causaron dificultad al desarrollar los trabajos propuestos en la asignatura en este Período fueron:
A. ___________________________________.
B. ___________________________________.
C. ___________________________________.
II. ESCRIBE SÍ/NO/ALGUNAS VECES (AV) SEGÚN TU DESEMPEÑO DURANTE EL SEGUNDO PERÍODO:
1. _______ Seguí las indicaciones y explicaciones dadas por la docente cada semana.
2. _______ Procuré que mi cuaderno y trabajos estuvieran ordenados y bien presentados.
3. _______ Fui autónomo, responsable y honesto en la realización del trabajo semanal, primando el aprendizaje personal sobre la realización “perfecta” de las actividades (en otras palabras, desarrollé las actividades de manera responsable y honesta sin ayuda del traductor o de otra persona).
4. _______ Evidencié interés por la asignatura y lo demostré entregando las actividades de forma completa, a tiempo y con los requisitos establecidos para su elaboración.
5. _______ Hice todo lo posible por superar mis dificultades académicas en la asignatura con el fin de aprender los contenidos que me parecen difíciles y para lograrlo realicé consultas autónomas o pedí aclaraciones a la docente cuando fue necesario.
6. _______ ¿Estás satisfecho/a con el trabajo que realizaste en esta asignatura durante el Período?
Mi AUTOEVALUACIÓN de la Asignatura en Segundo Período es _______ (Superior, Alto, Básico)
COMENTARIOS/OBSERVACIONES TUYAS O DE TUS PADRES:
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
SELF-ASSESSMENT SECOND TERM
(AUTOEVALUACIÓN SEGUNDO PERÍODO)
SUBJECT: Foreign Language-English
The self-evaluation in this subject aims to reflect and review objectively, responsibly, sincerely and honestly your performances in the Second Term in order to highlight your progress to strengthen them and your difficulties to find alternative solutions in order to learn for life and not to pass the subject.
I. ANSWER BRIEFLY:
1. The three most important things that I learned, reviewed or strengthened for my life, such as values and attitudes, thanks to the activities proposed in the subject in this Term were:
A. ___________________________________.
B. ___________________________________.
C. ___________________________________.
2. Of the 8 activities carried out, the three that best served me to learn, review and / or strengthen the learning of the English language were:
A. ___________________________________.
B. ___________________________________.
C. ___________________________________.
3. The three activities that caused me the most difficulty developing the tasks proposed in the subject in this Term were:
A. ___________________________________.
B. ___________________________________.
C. ___________________________________.
II. WRITE YES / NO / SOME TIMES (ST) ACCORDING TO YOUR PERFORMANCE DURING THE SECOND TERM:
1. _______ I followed the instructions and explanations given by the teacher every week.
2. _______ I tried to make sure that my notebook and works were organized and well presented.
3. _______ I was autonomous, responsible and honest in carrying out the weekly work, prioritizing personal learning over the “perfect” performance of the activities (in other words, I carried out the activities in a responsible and honest way without the help of the translator or another person).
4. _______ I showed interest in the subject and did it by delivering the activities completely, on time and with the established requirements for their preparation.
5. _______ I did everything possible to overcome my academic difficulties in the subject in order to learn the contents that seem difficult to me and to achieve this I carried out autonomous consultations or asked the teacher for clarifications when necessary.
6. _______ Are you satisfied with the work you did in this subject during the Term?
My SELF-ASSESSMENT of the Subject in the Second Term is _______ (Superior, Alto, Básico)
COMMENTS/ OBSERVATIONS FROM YOU OR YOUR PARENTS:
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
AUTOEVALUACIÓN SEGUNDO PERÍODO
ASIGNATURA: Lengua Extranjera-Inglés
La autoevaluación en esta asignatura pretende que reflexiones y revises objetiva, responsable, sincera y honestamente tus desempeños en el segundo período con el fin de destacar tus progresos para afianzarlos y tus dificultades para buscar alternativas de solución con el fin de aprender para la vida y no para aprobar la materia.
I. RESPONDE BREVEMENTE:
1. Las tres cosas más importantes que aprendí, repasé o fortalecí para mi vida, tales como valores y actitudes, gracias a las actividades propuestas en la asignatura en este Período fueron:
A. ___________________________________.
B. ___________________________________.
C. ___________________________________.
2. De las 8 actividades realizadas, las tres que más me sirvieron para aprender, repasar y/o fortalecer el aprendizaje del idioma inglés fueron:
A. ___________________________________.
B. ___________________________________.
C. ___________________________________.
3. Las tres actividades que más me causaron dificultad al desarrollar los trabajos propuestos en la asignatura en este Período fueron:
A. ___________________________________.
B. ___________________________________.
C. ___________________________________.
II. ESCRIBE SÍ/NO/ALGUNAS VECES (AV) SEGÚN TU DESEMPEÑO DURANTE EL SEGUNDO PERÍODO:
1. _______ Seguí las indicaciones y explicaciones dadas por la docente cada semana.
2. _______ Procuré que mi cuaderno y trabajos estuvieran ordenados y bien presentados.
3. _______ Fui autónomo, responsable y honesto en la realización del trabajo semanal, primando el aprendizaje personal sobre la realización “perfecta” de las actividades (en otras palabras, desarrollé las actividades de manera responsable y honesta sin ayuda del traductor o de otra persona).
4. _______ Evidencié interés por la asignatura y lo demostré entregando las actividades de forma completa, a tiempo y con los requisitos establecidos para su elaboración.
5. _______ Hice todo lo posible por superar mis dificultades académicas en la asignatura con el fin de aprender los contenidos que me parecen difíciles y para lograrlo realicé consultas autónomas o pedí aclaraciones a la docente cuando fue necesario.
6. _______ ¿Estás satisfecho/a con el trabajo que realizaste en esta asignatura durante el Período?
Mi AUTOEVALUACIÓN de la Asignatura en Segundo Período es _______ (Superior, Alto, Básico)
COMENTARIOS/OBSERVACIONES TUYAS O DE TUS PADRES:
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
Seguimiento:
Seguimiento:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Finalización:
Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com
A más tardar el día viernes 12 de junio.
Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________
A más tardar el día viernes 12 de junio.
Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________
Semana 1 al 5 de junio
Actividad a desarrollar (4h clase):
TOPIC: READING VISUALS
ACTIVITIES
I. WATCH THE ANIMATED CLIP “MINIONS BREAKING CASTLE” AT:
II. ANSWER THE QUESTIONS ACCORDING TO THE CLIP USING YOUR OWN WORDS
1. Why do the minions want to enter the castle?
2. Why does the cashier not allow the minions to enter?
3. How do the minions trick the cashier?
4. What do the minions pay the ticket with?
5. How do the minions pass through the guards?
6. Did you enjoy the animated clip? Why/ Why not?
VOCABULARY BUILDING:
This list of words may be useful to answer the previous questions:
-
GET OFF THE BUS: To leave the bus after you arrive
-
LET SOMEBODY DO SOMETHING: To allow them to do it, not prevent them from doing it
-
VISITOR: A person who goes to a place to see it.
-
MOUSTACHE: The hair below a man's nose.
-
CASHIER: A person whose job is to take in or give out money in a store, bank, etc.
-
PAY: To give money for something (when you want to buy it)
-
GOLD BAR: A big piece of gold.
-
CASH: Money in the form of coins and bills (paper money)
-
CARD: A bank card.
-
GUARDS: People whose job or duty is to watch and protect someone or something.
-
ENTRANCE: A door or opening through which you enter a place.
-
SWORD: A weapon with a long metal blade that has a sharp point.
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
Actividad a desarrollar (4h clase):
TOPIC: READING VISUALS
ACTIVITIES
I. WATCH THE ANIMATED CLIP “MINIONS BREAKING CASTLE” AT:
II. ANSWER THE QUESTIONS ACCORDING TO THE CLIP USING YOUR OWN WORDS
1. Why do the minions want to enter the castle?
2. Why does the cashier not allow the minions to enter?
3. How do the minions trick the cashier?
4. What do the minions pay the ticket with?
5. How do the minions pass through the guards?
6. Did you enjoy the animated clip? Why/ Why not?
VOCABULARY BUILDING:
This list of words may be useful to answer the previous questions:
- GET OFF THE BUS: To leave the bus after you arrive
- LET SOMEBODY DO SOMETHING: To allow them to do it, not prevent them from doing it
- VISITOR: A person who goes to a place to see it.
- MOUSTACHE: The hair below a man's nose.
- CASHIER: A person whose job is to take in or give out money in a store, bank, etc.
- PAY: To give money for something (when you want to buy it)
- GOLD BAR: A big piece of gold.
- CASH: Money in the form of coins and bills (paper money)
- CARD: A bank card.
- GUARDS: People whose job or duty is to watch and protect someone or something.
- ENTRANCE: A door or opening through which you enter a place.
- SWORD: A weapon with a long metal blade that has a sharp point.
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
Seguimiento:
Seguimiento:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Finalización:
Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com
A más tardar el día viernes 5 de junio.
Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________
A más tardar el día viernes 5 de junio.
Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________
Semana 26 al 29 de mayo
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
Seguimiento:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Finalización:
Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com
A más tardar el día viernes 29 de mayo.
Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________
A más tardar el día viernes 29 de mayo.
Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________
Semana 18 al 22 de mayo
Actividad a desarrollar (4h clase):
ORGANIZE THE SENTENCES
TO FORM A COHERENT PARAGRAPH RELATED TO THE CONTEXT OF EACH SITUATION GIVEN.
(REMEMBER THE REVIEW IN LAST WEEK'S GUIDE ON PARAGRAPH
STRUCTURE)
I. Last
night John had a date with Allison. Now, his friend Alex asked him about it.
1. Finally, when I was going to pay, I
realized I didn’t have enough money, so she had to pay for some of the dinner.
2. Then, she decided to go to a very
expensive restaurant.
3. I was very excited about this date,
but since the beginning it was awful.
4. First, she arrived too late and as son
as we met, she started speaking about her trips.
The
order of the sentences is: _____, _____, _____, _____
II. Nohora
and her cousin are speaking
1. I really like Social Sciencies.I’ll
probably study Antropology!
2. I’m trying to decide which career to
study.
3. Juan, It’s great to finish with scool.
What are your plans now?
4. What do you prefer Social Sciencies or
Natural Sciencies?
The
order of the sentences is: _____, _____, _____, _____
III. Mary
had fun yesterday. She said:
1. All her fans sang her songs.
2. I went to Shakira’s concert, and it
was terrific.
3. He got a Kiss from Shakira and then
the police took him down.
4. One of them jumped over the fence and
went to the scenary.
The
order of the sentences is: _____, _____, _____, _____
IV. Taty
is Reading a book about slavery.
1. The first Africans who came to America
were not slaves.
2. Thus, the trade of African slaves
appeared.
3. They needed a large labor force to
work the American land.
4. Europeans knew that America was rich
in natural resources and were familiar with African slave labor.
The
order of the sentences is: _____, _____, _____, _____
ORGANIZE THE SENTENCES TO FORM A COHERENT PARAGRAPH RELATED TO THE CONTEXT OF EACH SITUATION GIVEN.
(REMEMBER THE REVIEW IN LAST WEEK'S GUIDE ON PARAGRAPH STRUCTURE)
I. Last night John had a date with Allison. Now, his friend Alex asked him about it.
1. Finally, when I was going to pay, I realized I didn’t have enough money, so she had to pay for some of the dinner.
2. Then, she decided to go to a very expensive restaurant.
3. I was very excited about this date, but since the beginning it was awful.
4. First, she arrived too late and as son as we met, she started speaking about her trips.
The order of the sentences is: _____, _____, _____, _____
II. Nohora and her cousin are speaking
1. I really like Social Sciencies.I’ll probably study Antropology!
2. I’m trying to decide which career to study.
3. Juan, It’s great to finish with scool. What are your plans now?
4. What do you prefer Social Sciencies or Natural Sciencies?
The order of the sentences is: _____, _____, _____, _____
III. Mary had fun yesterday. She said:
1. All her fans sang her songs.
2. I went to Shakira’s concert, and it was terrific.
3. He got a Kiss from Shakira and then the police took him down.
4. One of them jumped over the fence and went to the scenary.
The order of the sentences is: _____, _____, _____, _____
IV. Taty is Reading a book about slavery.
1. The first Africans who came to America were not slaves.
2. Thus, the trade of African slaves appeared.
3. They needed a large labor force to work the American land.
4. Europeans knew that America was rich in natural resources and were familiar with African slave labor.
The order of the sentences is: _____, _____, _____, _____
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
Seguimiento:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Finalización:
Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com
A más tardar el día viernes 22 de mayo.
Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________
A más tardar el día viernes 22 de mayo.
Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________
Semana 11 al 15 de mayo
Actividad a desarrollar (4h clase):
I. READ AND THINK BACK TO
A paragraph is a group of related sentences that communicate one central idea. The paragraph may be short or long, depending on the simplicity or complexity of the subject. The first line of a paragraph is indented; the first word in each sentence is capitalized; each sentence ends with a period, a question mark, or an exclamation mark.
Parts of a Paragraph:
A paragraph has three main parts: (1) a topic sentence (main idea), (2) a body (supporting details), (3) and a concluding sentence (clincher or decisive factor).
(1) The Topic Sentence
A topic sentence has two parts: a topic and a controlling idea.
The topic part expresses the theme; it tells what the paragraph is about. The controlling idea part limits what the paragraph will say about the topic. It tells the reader: This paragraph will only discuss these things about this topic. For example, "goldfish are good pets for three reasons". The topic in this sentence is goldfish. The controlling idea tells us: They are good pets for three reasons. The controlling idea tells us the paragraph will not give us any information about the history of goldfish, how to take care of them, where to buy them, or the different kinds of goldfish. It will only give us three reasons why they are good pets.
(2) Supporting Sentences
The supporting sentences develop the topic. That means that they explain or prove the topic sentence.
(3) A Concluding Sentence
The concluding sentence summarizes the paragraph and adds a final comment.
II.READ THE FOLLOWING PARAGRAPH AND IDENTIFY ITS THREE MAIN PARTS.
There are three reasons why the Internet is one of the best new technologies. First, the Internet is a good source of information. One click and you get everything you are looking for and within a short period of time. Second, the Internet is an effective means of communication. It allows people to see and speak with each other over long distances. Finally yet importantly, the Internet is a wonderful tool of entertainment. People can listen to music, watch videos and play online games. In brief, the Internet is extremely amazing thanks to its advantages.
ONLY SEND THIS PART TO THE TEACHER’S MAIL, PLEASE
(1) TOPIC SENTENCE:
______________________________________________________________________________________________.
(2) SUPPORTING SENTENCES:
a.____________________________________________________________________________________________.
b.____________________________________________________________________________________________.
c.____________________________________________________________________________________________.
(3) CONCLUDING SENTENCE:
______________________________________________________________________________________________.
III. READ AND IMPROVE YOUR VOCABULARY:
REMEMBER: Linking Words help you to connect ideas and sentences when you speak or write English. We can use linking words to give examples, add information, summarize, sequence information, give a reason or result, or to contrast ideas.
Actividad a desarrollar (4h clase):
I. READ AND THINK BACK TO
A paragraph is a group of related sentences that communicate one central idea. The paragraph may be short or long, depending on the simplicity or complexity of the subject. The first line of a paragraph is indented; the first word in each sentence is capitalized; each sentence ends with a period, a question mark, or an exclamation mark.
Parts of a Paragraph:
A paragraph has three main parts: (1) a topic sentence (main idea), (2) a body (supporting details), (3) and a concluding sentence (clincher or decisive factor).
(1) The Topic Sentence
A topic sentence has two parts: a topic and a controlling idea.
The topic part expresses the theme; it tells what the paragraph is about. The controlling idea part limits what the paragraph will say about the topic. It tells the reader: This paragraph will only discuss these things about this topic. For example, "goldfish are good pets for three reasons". The topic in this sentence is goldfish. The controlling idea tells us: They are good pets for three reasons. The controlling idea tells us the paragraph will not give us any information about the history of goldfish, how to take care of them, where to buy them, or the different kinds of goldfish. It will only give us three reasons why they are good pets.
(2) Supporting Sentences
The supporting sentences develop the topic. That means that they explain or prove the topic sentence.
(3) A Concluding Sentence
The concluding sentence summarizes the paragraph and adds a final comment.
II.READ THE FOLLOWING PARAGRAPH AND IDENTIFY ITS THREE MAIN PARTS.
There are three reasons why the Internet is one of the best new technologies. First, the Internet is a good source of information. One click and you get everything you are looking for and within a short period of time. Second, the Internet is an effective means of communication. It allows people to see and speak with each other over long distances. Finally yet importantly, the Internet is a wonderful tool of entertainment. People can listen to music, watch videos and play online games. In brief, the Internet is extremely amazing thanks to its advantages.
ONLY SEND THIS PART TO THE TEACHER’S MAIL, PLEASE
(1) TOPIC SENTENCE:
______________________________________________________________________________________________.
(2) SUPPORTING SENTENCES:
a.____________________________________________________________________________________________.
b.____________________________________________________________________________________________.
c.____________________________________________________________________________________________.
(3) CONCLUDING SENTENCE:
______________________________________________________________________________________________.
III. READ AND IMPROVE YOUR VOCABULARY:
REMEMBER: Linking Words help you to connect ideas and sentences when you speak or write English. We can use linking words to give examples, add information, summarize, sequence information, give a reason or result, or to contrast ideas.
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
Seguimiento:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Finalización:
Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com
A más tardar el día viernes 15 de mayo.
Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________
A más tardar el día viernes 15 de mayo.
Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________
Semana 4 al 8 de mayo
Actividad a desarrollar (4h clase):
I. WATCH THE SHORT ANIMATED FILM SOAR BY ALYCE TZUE AT: https://www.youtube.com/watch?v=eDkpVwrhYfo
II. ANSWER THE QUESTIONS ACCORDING
TO THE FILM:
1. What does “soar” mean?
a. Fly b. run c.dance d. walk
2. How does the girl feel at the beginning of the
film when she saw the boy?
a. Scared b.
surprised c. happy d. angry
3. How does the boy feel at the
beginning of the film when he saw the girl?
a. Angry b. scared c. excited d. hungry
4. What’s the weather like? It’s __________________
a. Sunny b. rainy c. cloudy d. windy
5. The girl used the pencil to
_____________________.
a. to draw a new car b. to fix the boy’s plane c. to wash the plane d. to draw a new plane
6. What is in the blue purse?
a. A small moon b. a small hat c. a small star d. a small sun
III. ANSWER THE QUESTIONS USING YOUR
OWN WORDS
1. Did you enjoy the film? Why/
Why not?
2. How did the film make you feel?
Explain briefly.
3. Tell the message of the film in
your own words.
4. In the story, a young girl must
help a tiny boy pilot fly home before it's too late. Too late for what?
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
Actividad a desarrollar (4h clase):
I. WATCH THE SHORT ANIMATED FILM SOAR BY ALYCE TZUE AT: https://www.youtube.com/watch?v=eDkpVwrhYfo
II. ANSWER THE QUESTIONS ACCORDING
TO THE FILM:
1. What does “soar” mean?
a. Fly b. run c.dance d. walk2. How does the girl feel at the beginning of the film when she saw the boy?
a. Scared b. surprised c. happy d. angry
3. How does the boy feel at the
beginning of the film when he saw the girl?
a. Angry b. scared c. excited d. hungry
4. What’s the weather like? It’s __________________
a. Sunny b. rainy c. cloudy d. windy
5. The girl used the pencil to
_____________________.
a. to draw a new car b. to fix the boy’s plane c. to wash the plane d. to draw a new plane
6. What is in the blue purse?
a. A small moon b. a small hat c. a small star d. a small sun
III. ANSWER THE QUESTIONS USING YOUR
OWN WORDS
1. Did you enjoy the film? Why/
Why not?
2. How did the film make you feel?
Explain briefly.
3. Tell the message of the film in
your own words.
4. In the story, a young girl must
help a tiny boy pilot fly home before it's too late. Too late for what?
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
Seguimiento:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
O a través del blog:
Finalización:
Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com
A más tardar el día viernes 8 de mayo.
Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________
Semana 27 al 30 de abril
A más tardar el día viernes 8 de mayo.
Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
Semana 27 al 30 de abril
Actividad a desarrollar (4h clase):
SOLVE
THE FOLLOWING GUIDE: READING COMPREHENSION PRACTICE.
Sidewalk
Surfing
Skateboards emerged during
the 1960s. At the time, surfing was a
very popular sport and skateboarding was viewed as an alternative to hitting
the waves. Appropriately, skateboarding
soon became known as “sidewalk surfing.”
Although skateboards seem simple, they consist of many parts. The wooden board is the deck. The deck features a rise on both ends and
adhesive grip tape that helps the rider’s feet hold to the deck. Two metal axles are secured to the deck. Each axle contains two wheels made of
durable urethane. Skateboarding is a
very popular sport amongst youngsters.
As with any physical sport, skateboarding enthusiasts run the risk of
injury. Annually just fewer than 16,000
people visit the emergency room for treatment of skateboarding related injuries
in the United States. Bone fractures are
the most common injury. Deaths have been
reported as the result of collisions with automobiles. The chance of injury can be significantly
reduced if riders wear proper safety gear and monitor the surfaces they ride
on. Riders should wear helmets and
protective equipment on all major joints.
Skateboarders should ride on flat, dry surfaces to reduce the chance of
slipping.
READ
CAREFULLY AND CHOOSE THE CORRECT ANSWER ACCORDING TO THE TEXT:
1.
Initially when skateboarding first emerged, what sport was it seen as an
alternative to?
A.
Baseball B.
Soccer C. Backgammon D. Surfing
2.
What is the name of the wooden board that you stand on when skateboarding?
A.
Deck B. Axle C. Adhere D. Nose
3.
About how many injuries occur due to skateboarding each week?
A.
100 B. 300 C. 1000
D. 3000
4.
What is the most common injury due to skateboarding?
A.
Arthritis B. Bone Fractures C. Sore Necks D.
Sprained Fingers
5.
If you were going to purchase a skateboard, name all of the safety gear you
would purchase to reduce the chance of injury: _____________________________________.
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
Seguimiento:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
Finalización:
Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com
A más tardar el día jueves 30 de abril.
Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
Semana 20 al 24 de abril
Actividad a desarrollar (4h clase):
Solve guide:
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
Seguimiento:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
Hacer saber las dudas y preguntas al mail:
Finalización:
Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com
A más tardar el día viernes 24 de abril.
Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
Semana 13 al 17 de abril
Temas relacionados:
Using vocabulary in context/writting practice.
Actividades a desarrollar (4h clase):
1. Solve guide: Travel Words.
2. Write a short paragraph: My favorite place to travel.
En el cuaderno únicamente escribes título de la actividad, enunciado y respuestas.
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
Seguimiento:
Elaborar mind map (para lluvia de ideas) y redactar primer texto. (Revisar como ejemplo el párrafo MY FAVORITE ANIMAL trabajado en clase).
Elaborar mind map (para lluvia de ideas) y redactar primer texto. (Revisar como ejemplo el párrafo MY FAVORITE ANIMAL trabajado en clase).
Finalización:
Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com
A más tardar el día lunes 20 de abril.
Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
A más tardar el día lunes 20 de abril.
Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
Semana 23 al 27 de marzo
Temas relacionados:
Using grammar in context.
Aprendizajes a fortalecer:
Primer período, logros ejes 1, 2 y 3.
*Si no estás seguro cuáles son, revisa tus apuntes en el cuaderno.
Aprendizajes a fortalecer:
Primer período, logros ejes 1, 2 y 3.
*Si no estás seguro cuáles son, revisa tus apuntes en el cuaderno.
Actividades a desarrollar (4h clase):
Completar actividades en los siguientes links:
(En el cuaderno debes escribir únicamente las respuestas).
Seguimiento:
Revisar apuntes en el cuaderno.
Finalización:
Desarrollar las actividades en el cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com
A más tardar el día lunes 30 de marzo.
Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás presentando.
___________________________________________________
Semana 16 al 20 de marzo
Temas relacionados:
Reading and listening comprehension practice.
Aprendizajes a fortalecer:
Primer período, logros ejes 1 y 3.
*Si no estás seguro cuáles son, revisa tus apuntes en el cuaderno.
Actividades a desarrollar (4h clase):
Completar
actividades en el siguiente link:
(En el cuaderno debes escribir únicamente las respuestas).
VAL´S
GARDEN
Listen
and read
Recreate
the story
Vocabulary
Matching
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
(Todos los materiales aquí propuestos serán usados con fines EXCLUSIVAMENTE académicos).
Seguimiento:
Revisar apuntes en el cuaderno.
Finalización:
Desarrollar las actividades en el
cuaderno y tomar fotografía o escanear para enviar al mail: marielac0821@gmail.com
A más tardar el día lunes 23 de marzo.
Recuerda:
En el asunto del mail debes escribir
nombres y apellidos, curso al cual perteneces y la semana que estás
presentando.
No hay comentarios.:
Publicar un comentario